Thursday, October 24, 2013

Susah.

its been so long since the last time i wrote my stuff here, kan? anyway, peace be upon you.

actually i've been thinking to not do blog anymore as i'm just so busy with all of my assignments and all. but well i guess, i kinda need this tiny space on internet for my own therapy. kot. cerita masalah. aku jenis yang kalau ada masalah, aku diam. aku tak akan cerita orang. sebab hmm, ego rasanya.

whatever.

aku sebenarnya dah terlalu biasa, hidup senang. aku tahu. tak bagus tuk diri aku. ayah pun selalu tegur. hidup aku mewah sangat. aku ada la juga doa aku nak rasa hidup susah. aku nak rasa susah nya zaman study sampai makan tak ada duit?  so far, aku ada duit nak makan. serious. tak ada lah teruk macam tu lagi.

tapi, kalau dulu life aku, setiap bulan, aku boleh spent beribu, bukan lagi sem ni. aku pergi uni dah start bawa kereta. aku rasa kalau ada, lagi senang. ayah dah pesan, bawa kereta banyak pakai duit. bagi aku, ada kereta boleh buat bisnes juga. duit masuk. memang masuk, tapi sekadar masuk tak untung. guna untuk minyak kereta.

serious, tak adalah teruk sangat life sekarang. it just that, aku rasa sempit sikit. bayangkan, kalau sebulan, aku boleh buat expenses a month up to 1k but sem ni, expenses aku just, only, limit, up to RM100. that is like, so tight. i mean, aku kena sangat jaga kalau nak berbelanja.

i dont know, somehow, aku rasa macam sempit. macam aku cakap tadi, tak biasa hidup susah. sekali rasa, apa salahnya kan? kenal tinggi rendah orang keliling. good experience, really.

first time, dalam hidup aku, ego aku jatuh. aku tak tahu nak cerita kat siapa rasa ni, aku call abang. aku tak cakap apa pun tadi. aku terus nangis. nangis , nangis dan nangis. aku cerita kat abang semua. ayat pertama aku, aku kata aku bukan nak minta tolong, aku just nak meluahkan perasaan.

ego, bukan?

last-last kami berdua nangis sama-sama. abang kata, dia as abang, he is the one that i should count to. dia kata, "aku kat sini, makan mewah-mewah. adik aku kat sana, tak makan." almaklumlah, abang chef kat restoran exclusive. makanan dia mestilah mewah. aku malu. aku tak pernah minta tolong orang. aku tak suka. macam aku cakap juga dari tadi. ego. terus dia minta nombor akaun. aku kata tapayah. aku boleh lagi. dalam hati aku tahu sampai bila je tahan. haha. hmm, egoistik.

tak apa. semester ni je. aku cuba cabar diri. bila lagi nak rasa susah, kan?

No comments:

Post a Comment

,