Wednesday, August 1, 2012

Dia saya namakan "marapeng heyhoo " wink !

Assalamu'alaikum kamu kamu kamu.

hey hey korang korang, aku ada cerita tak yang aku dapat kucing baru? i mean kitten? kalau korang nak tau, apok yang dah besar ni, yang dah bela dari kecik ni , dah pregnant and dah pun labour the baby yesterday. woot woot. aku ni type yang jenis suka kitten not cat. so yeah hell excited ok.

apok ni warna hitam and aku bet mesti ah anak dia hitam gak kan, but hell no. actually warna putih and coklat. wah wah. sangat comel k. semalam labour around 7 pm lebih time nak berbuka tu gak ah. haha penat nak layan cause apok baru first time labour baby so dia nak ada teman. and for sure dia tak nak kucing lain other than adik aku, shali. sooo cute.


so in iadalah apok time dia since budak budak lagi. haha. ingat lagi dia suka main panjat panjat. then dah panjat tinggi main lompat lompat pulak dia. eh sakit jantung aku. apok ni adalah kucing 100% belaan manusia which is tak biasa langgsung nak bertegur sapa ngan kucing lain. cam dah biasa sangat ngan manusia ah. thats why time nak beranak ni dia tak nak keluarkan anak kalau tak ada orang tengokkan. dia takut :')

apok baru lahirkan anak dua ekor. both putih and coklat. sooo cute. kecik je. besar tapak tangan je k. mata tak bukak lagi. owh owh aku ada rakam video apok beranak. ingat lagi the moment. shali tengah nak solat. tetiba apok meneran sebelah shali. see? dia nak shali jugak ah. jerit suruh shali bawak turun bawah ke kotak dia. then nampak kat buntut apok ada muncung mulut kecik je, siap keluarkan lidah. tu lah anak apok :')

 introducing ....... !!! >.< (sorry tak ada nama lagi. hehe )

lihatlah betapa kecilnya beliau. cuba tadah tapak tangan. tu je ha besarnya. 
lagi kecik kot. sangat smal alo toto ishsihsihs


tengok ni tengok ni. mata pun tak terbukak lagi haa. oih oih. baru sehari ah katakan. 

tapikan, ni nak cerita part sedih sikit. another kitten yang kedua pulak dah mati. dalam jam 7 jugak la tadi. hmm, tak tau kenapa bila keluar ke memang dah lemah. sedih. dia hidup sehari je then mati. sian,. nangis shali. kalau korang tengok tangan kucing ni belah kanan agak a bit small. macam cacat sikit. tu lah kot reason dia nampak lemah. cause ya know kalau something happen kat anak kucing, usually mak dia akan buat tak endah ngan anak tu. haih. 

see? a bit smaller tangan kanan dia. hmm :'(

so now just ada satu je ah anak kucing. tau tak aku baru berangan nak anak kucing banyak banyak. boleh main kejar kejar, achewah macam titanic pulak, boleh main lompat lompat ke? main cakar cakar ke, but tinggal seekor je. sokayy more love to you buddy. anyway, still tak ada nama ah. owh nak recommend nama 'buddy' ah. hehe. 

till then kamu kamu kamu :)

No comments:

Post a Comment

,