Saturday, October 6, 2012

God test. Hell week.

assalamu'alaikum.

hey guys. so hmm, post kali ni aku nak macam tension sikit. lols.

tanggal 4 oktober lepas is the worst day ever or kemuncak kesabaran akula. this week has been so challenging for me. so tough. aku diuji dengan sangat berat. alhamdulillah. god sayang aku lagi.

aku, hilang pencil case kesayangan aku and i lost my lovely BB.

listen, maybe adala yang macam alahaiii pencil case je kot. dude, its so hard for me nak lepaskan benda yang aku sayang gila gila dah. that pencil case means so much for me. like superb meaningful. i get it at Acewin OU. it was black silver deco and it is longer than A4 paper. aku dah guna that pencil case more than 6 years. means that aku guna that pencil case since zaman PMR and SPM lagi. it just pity lah bila hilang. oh tolong jangan salah anggap that pencil case dah selekeh buruk or stuff when i said it is 6 years old. its still look new. trust me. aku jaga gila pencil case tu. like reallly :(

ok then , my BB. ini .. ok tak terkata sesal kehilangan BB ni.

i bought the BB during first week of being in uni. guna duit simpanan sendiri time kat matriks. a year kot. so i was like so excited to buy one cause senang nak contact ngan kawan. end up i only use it for 3 weeks and guess what i spent almost RM1000 just for that BB. hell !


tujuan aku beli is , being in new place, IM DYING. aku rasa lost and lonely. that is why bila ada BB aku senang contact my besty. aku rasa alive. like really. aku tak marah ngan diri aku BB hilang cause bukan salah aku tinggal kat mana mana but actually i've been pickpocket - ed time kat faculty . someone slipped hand into my bag and took it.  it wasn't plan. ergh goddd, why this time gad why? aku tak marah pun pencuri tu tapi pasti ah aku tak akan redha sampai bila pun. like ever !

aku macam terfikir balik. in a week so much things happen other than hilang barang ni, actually apa yang god nak show kat aku ni? apa sebenarnya dia nak warning sebenarnya? aku ada buat salah ke apa? ke aku beli phone tu guna duit salah ke? aku macam terfikir panjang pasal ni.

that is why aku ada tweet about 'things go too smooth. something is wrong' and see now? hmm, kawan aku cakap ni kifarah dosa. god balas on the spot and she said to me this means god loves me. cause kalau tak, aku akan dibalas lambat la. so im thinking what i've done dowh? like really?

till now, aku macam still thinking. god, show this girl some mercy, lead her to what's best.

actually aku perasan. and baru tahu. aku lately diuji dengan kemewahan. kemewahan dan kemiskinan tu semua adalah ujian allah. bezanya, kebaikan dua test ni. kemiskinan bawa diri kita jadi orang yang lebih bagus. humble, down to earth.. and kemewahan buat kau takbur, tak sedar diri.. tapi aku takbur ke? mungkin ada sikit. tak sedar diri?? hmmmmmmm, tak kot.

aku tak tau la. but aku diuji sangat hebat minggu ni. tapi tak apa. aku redha ujian ni. aku redha BB tu hilang. aku redha. ambik je lah nak sangat. tak ada duit nak beli ya, pencuri? hmm, ambik. tapi tak apa. aku tak akan doa kau dibalas dunia, tak payah aku sibuk sibuk nak buat polis report biar god balas, nanti dapat bonus dua kali punishment. kat dalam kubur, and akhirat. kubur kau tersepit, ular belit bagai and akhirat terbakar terlolong sesorang. aku tak boleh tolong babe. sorry la. aku tak berdendam tapi siapa yang tak sakit hati harta diambil bila kau sedar benda tu ada lagi ngan korang? cakap sikit?

ingat BB ni choki choki ke? -.-'

aku lebih rela hilang barang dari hilang orang yang aku sayang. apa guna nangis over one BB? can get new one what? usaha sikit je lah. sokay sokay :)

ada yang cakap, 'kalau aku jadi kau, aku duk bilik dah tak pergi kelas dah. aku akan nangis je' and aku rasa itu adalah sesuatu yang sangat bodoh kalau aku buat. menangis sebab hilang BB? haha. LOLS.

aku tak kaya, aku tak senang tapi whatever i want insyaallah aku dapat BUT with a little sacrifices and little hardwork. insyaalah dapat.

oh nak pesan jugak. for those yang guna BB tolong lah register your BB id. sangatlah penting and tolong download BB protect kat BB apps. kalau jadi macam kes aku, korang boleh trace balik mana BB or even better boleh check history BB. means that kalau ada yang call masuk or call keluar, boleh detect. even no sim pun boleh tau derr. kan sekarang every sim berdaftar nama. so yeah. bawak je no tu ke balai polis dah boleh detect orangnya. easy pissy.

tolong buat ya. jangan jadi macam aku :)

till then awak awak awak semuaaaaaaaaaaa.

No comments:

Post a Comment

,