Saturday, April 16, 2011

MOSQUE EVENT. please don't do this lah -.-

actually sekarang ni aku baru je balik dari masjid. dengar kuliah. entahlah. aku tak berapa suka kuliah. cause kuliah ni macam boring sikit lagi dapat ustaz yang macam cakap sekejap berenti lama. tak puas. aku lagi prefer ceramah. dua benda berbeza oghehh. tapi apa yang aku nak mention ni adalah cerita tentang tabiat orang yang ke masjid.

haish sabar je lah bedah oii


hmm, sekarang ni musim durian...


HUH KORANG DAH TAU APA YANG AKU FIKIR KAN ?


ha'ah. tabiat tu. aku tak tau la. tapi ini apa yang parent aku selalu nasihat la. kalau kita sebelum ke masjid jangan melantak durian dulu. dah balik nanti baru kau makan banyak mana pun tak kisahlah. sebab apa, kalau makan durian ni korang akan consume satu gas tau. memang terdapat dalam durianlah. gas ni akan buatkan badan korang berangin. dah tu nanti kat masjid mulalah badan kau menggatal nak kentut nak sendawa nak muntah nak apa lah nak itulah.

aku serious cakaplah memang tak kisah ngan durian ni. nak kutuk kutuk plak. tak lah. aku makan je.
je taklah mati. Asialah katakan.

haish, aku pantang betul. dahlah aku tak tahan bau durian ni. sabar je lah bedah oii.


kalau ke masjid ni ramailah orang berkunjungkan. so tengah aku sedap sedap dengar kuliah actually nak tertido time tu tetiba ada satu bau yang PERGH NAK MUNTAH BHAII. ni lah first time aku rasa perittt sangat bila nak bernafas dowh. lagi perit dari kena attack semput. haih ! 

sabar lah bedah oii


serangan ni bukan nye sekali je. BERKALI KALI. korang boleh bayang tak betapa terseksanya aku kali ni. aku kan kalau kat rumah gerenti aku dah tibai habis siapalah yang sendawa shial ni. mesti aku dah menjerit terlolong macam orang gila. nasib baik aku fikir aku ada kat masjid. babe kenalah control macho bhaii. apa yang aku mampu buat adalah. 

tunduk
tutup mulut
buat eye contact ngan orang terdekat
gelak gelak malu
sengih macam kerang busuk


tu jelah aku mampu buat. sumpah aku rasa macam nak tengking je orang tu dowh. haih !  nasib baik aku comel. -.-


dah tu at the end of kuliah tu. ada sorang opah ni duk belakang aku. time tu semua orang dah start sambung solat sunat before solat isyak. aku pun senyumlah kat opah tu kan. acheh bajet lah sweet sangat. takkanlah aku nak jeling pulak kat opah tu weyh. agak agak lah bro. then opah tu cakap.


"sekarang ni banyak kan durian. asyik bau durian je. rasa macam nak muntah je"


kau lafaz dalam kedaan bapuk. tak pun macam usop wilcha. sumpah tak tipu itu yang opah tu cakap.


TERBAHAK AKU GELAK WEYHHH !! CEITT





AMARAN ! 
Hormati jemaah lain dengan mengelakkan diri dari makan durian sebelum ke masjid.

No comments:

Post a Comment

,