Wednesday, October 14, 2009

14 oktober 2009

awal-awal pagi lagi aku dah bangun. yer ker?? kul 6.10 pagi. argh!!! dah lambat.. nak mandi lagi,solat lagi. bas pula datang pukul 6.30. haish!! tak pergi sekolah aku. 20 minit mana sempat.
mati...
__________________________________________

akhirnya siap gak aku. hmm.. alamak tersalah baju plak. hari ni kan hari rabu. adoilar nak kena iron pulak.. aiseyman. dengan muka tak tahu malu aku panggil ayah aku.

aku: ayah,ayah kerja pukul berapa?

ayah: nak pergi dah la ni. kerja pukul 7

ARGH!!!!!

mati!!
mati!!

akhirnya aku dengan rasa serba salahnya terus aku sarungkan baju ni pengakap ni. tak adalah kedut sangat. tapi aku ni cerewet sangat. grr!!

aku cepat2 keluar bilik terus turun. (rumah aku 2 tingkat) then minum air yamg mak aku buat. kopi gano. sedap tapi panas sangat. lari2.... keluar rumah. jumpa anjing masuk balik. takut. keluar balik pergi tempat tunggu bas. akhirnya..
pergi skolah gak aku. huhu

di sekolah ku..

turun jer bas aku terus menuju masuk ke sekolah. kmudian sebuah bas yang agak asing mendekati bas yang aku naiki,transwafa. tertera nama bas itu. 'R' owh bas ramli rupanya.. ALAMAK!!! crush aku ada kat dalam bas tu r. tak ley jadi nih. aku dengan tanpa bajetnya melangkah dengan agak bangga menuju masuk ke dalam sekolah yang 'tercinta'. aku perasan dia di dalam bas bahagian belakang sekali. aku usha dia,dia usha aku. hoho

then aku segera ke kelas. macam best!!! tak ada orang lagi. apa lagi. melalak arh aku. ada orang datang. malu. duduk balik tempat aku. tanya diri.

"hmm.. ada kerja yang tak siap tak?? bagus!!! tak ada"

merenung syiling untuk suatu ketika. _________________________________________________________________________

selepas 15 minit. pengumuman pengawas melalak

"perhatian kepada semua pelajar. anda diminta ke beratur di luar kelas sekarang"

yes!!! aku suka beratur luar kelas .takyah jalan jauh pergi tapak perhimpunan.hehe. beratur lah aku cam orang bodoh.. memang bodoh!!

mesti korang tanya apahal lar budak nih merepek-repek kan..? sebearnya aku agak penat sekarang. maklumlah baru balik sekolah. ari ni last period on my class is b.melayu. my teacher isn't coming today cause she have to bring a few student to a competition. public speakin if i'm not mistaken.. so yeah! my class need to go to the library. my favourite place in school. i love books.

so at the library,as usual i'm silent as an ant then reading some boring book then teacher is coming asking us to help her doing her job. i mean school project. she ask us to calculate something but yeah it wasn't add math. ok!! i'm talking rubbish again.
then she ask us to go to computer lab. yahoo!!! i thought maybe she giving us to play but then nop! she isn't. real reason.. still that school project. wow. everything new here. da pc,monitor,everything new. owh did i tell u guys this is the second computer lab in my school? so not cool. blurr...
then i need to copy lots of email which is from 3 cerdas. then doing my friends.. doingmine. setting my friend's computer.. then manage her task.. n bla bla..

all of a sudden!!!

"ok girl's!!! sekarang dah pukul 2 so tolong turn off computer ok."

WHAT??? PUKUL 2??

arghh..mati!! dah lambat. habislah bas tinggal aku...dengan langkah seribunya aku melangkah ke luar lab dan terus menuju ke tempat menunggu bas. tetiba aku terasa satu aura yang sangat menyeramkan.

"asal sikit sangat pelajar keliling aku nih?"

akhirnya aku memberanikan diri aku bertanya seorang minah a.k.a kawan aku.

aku:"wei,aku yang lambat atau korang yang awal sangat? eh samalah tu. maksud aku,aku yang lambat atau aku awal sangat?"

kawanku: ko yang lambat.. bas kau tadi Transwafa dah lepas dah. agak lama gak r.."

argh!!! tak guna punya bas. habis r aku kena jalan kaki. seb bek waktu tu aku ada kawan yang seangkatan ngan aku. dia pon sama kena tinggal bas gak. malangnya nasib.

berjalanlah aku ke stesen bas. aku guna jalan shortcut tapi kena lalu sekolah dulu. dengan muka tak tahu malunya aku meluru masuk ke pekarangan sekolah. haish!!! ada 2 ekor budak ni pandang muka aku. gelak r tuh aku kena tinggal bas. sial! tahu la ayah kau ambik tak yah r bising.

dalam hati aku; "manalah ayah aku ni?? ambiklah anak kau yang ketinggalan bas ni."

sedang aku kepanasan nih,aku pon ajak r kawan aku pergi 7 eleven a.k.a 7e. aku bantai slurpy giant. amik kau!!! minum sorang-sorang. puas hati aku. haish!!! marah betul aku ngan on (nama pemandu bas aku) nih. bukan nak tunggu aku. lambat 10 minit jerk! duh

aku paling tak minat kalau kena pergi stesen bas ni. bukan apa aku ni sekolah perempuan dan berdekatan dengan stesen bas ni plak ada sekolah lelaki. tu yang aku tak minat tu. kena lar aku 'berbajet'. haish!!! sampai je aku kat sana tetiba ternampak kawan-kawan lama. actually bukan kawan lama r tapi kawan sekolah rendah dulu. doirang ni budak jahat. tak berani aku nak tegur. kang tak pasal-pasal aku kena belasah. gaga. adalah kejadian ketika sekolah rendah dulu.

dengan muka selambanya aku menunggu bas. nasi baik lagi aku ada kawan aku yang senasib ngan aku nih. boleh teman aku. akhirnya aku pon naik bas.

bas pun jalan... alamak!!! macam mana aku nak suruh bas ni berenti? alamatnya sampai taiping le aku jawabnya.haish!!! tak ley jadi. dengan muka tak tahu malunya aku suruh kawan aku tekan loceng.

tidak lama kemudian..... KKKRRRIIINNGGGGG!!!!!

fuh!! kus semangat.akhirnya berenti gak bas nih. yesza dah sampai taman aku. hmm.. kena jalan lagik sampai rumah aku. agak jauh gak r. cam 500 m.. siot aku jalan. dengan panasnya. terbakar kalori aku yang ehem ehem nih. hoho..

bukan apa. cerita nih agak merepek tapi tak tahu kenapa aku nak gak share ngan korang. aku suka. menulis dan terutama sekali menghentam-hentam keyboard pc aku nih. kalau ada mak aku lah mesti dia marah cause bising. aku suka!

pengajarannya cerita ni:

bas sekolah ni bukan bas bapak korang yang korang nak buat bas persendirian.

sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment

,