Monday, September 24, 2012

First day UiTM.

hey assalamu'alaikum kamu kamu kamu.

dah lama right tak menulis kat blog. so many things to update. like serious shit. ha kau. ok now. ni semua sebab connection tak ada. aku rasa the only block yang tak ada wifi connection adalah blok aku kot. bapak jauh terpinggir di dalam uni ni ha. serious. ok now lets begin.

 seperti biasa gambar ah kan.


masuk sahaja ke UiTm ni , inilah bangunan yang pertama. bangunan pentadbiran. besar kau. later aku akan update bout gambar around UiTM aku k. No worry budak bakal masuk sini :)


aku daftar ke uni agak lambat cause ibu sibuk sangat nak buatkan aku nasi ambang. kononnya last time aku nak rasa makan. hmm, tak apalah. ayah actually tau mana lokasi uni nya tapi memandangkan jiran rumah tau jalan yang short cut so aku mendaftar kesana dengan jiran aku. haaaa kuat gila ukhuwah kitorang cakap kau. haha.


ni semua jiran sebelah rumah. baju kelabu, akak comel dan makcik kurung merah. aku panggil jiran aku ni atuk dan opah. sangat baik. serious. terharu kau tau hantar sampai uni. terharuuuu :')

then first check point sampai uni is aku kena ke dewan besar. ni masalah. uni ni bapak lah besar but end up kena cari sendiri kat mana perginya dewan. tepusing tempat sama berapa kali entah. haha akhirnya jumpa. so pergilah daku mendaftar.





disebabkan aku datang agak lambat, aku ditempatkan ke blok melati yang mana aku gila bapak tak nak blok melati ni sebab jauh sangat. like freaking jauh dari semua fakulti, time daftar ni pun aku dah agak sedikit stress (achewah, belum apa apa lagi dah stress) sebab aku tau jauh. haha.

buktinya.







peta ni actually peta lama tau. shish. patutla aku boleh sesat time first time datang. kok ye pun portal update lahai. hmmmm, ok anyway, atas ni adalah peta uitm aku. besar kan? i know. the second biggest UiTM in malaysia. search sendiri taula aku UiTM mana. wuhuu. 

kalau korang tengok peta ni aku ada conteng warna merah tu. bahagian kiri sekali yang aku bulatkan tu adalah blok yang aku dapat sekarang. blok melati. aku tau. sangat jauh dan hujung dunia. sumpah cakap betul betul sebelah hutan. 

fakta : blok aku tak ada pagar weyh membezakan blok aku ngan hutan. babi are everywhere. bak kata sir archi (bukan sir aku ) BEWARE ! no serious kes. ada banyak babi. sumpah tak tipu. hehe. 

korang boleh nampak line merah tu . tu lah everyday perjalanan harian aku ke kelas. ya. tak tipu ya. sangat jauhhhhhhhhhhh !! like freaking jauh. first time aku ke kelas aku berpeluh macam hujan kot. dah lama aku rasa ok pulak. eh mungkin kerana dalam perjalanan tu boleh mencuci mata sekali? haha. ok memang tak lah. haha 

tapi tulah nak cakap. jauh weyh. kau just bayangkan jauh perjalanan tu ngan kau ambik besar padang yang belah bawah tu sekali kau multiple kan jauh perjalanan aku ke fakulti aku. sadis, kan ? -.-'

no, uitm aku tak ada bas. kena jalan kaki je. arghhh :'( memang kurus ah jawabnyaaaaaa pun lahai. 


 ni after habis mendaftar sebagai UiTM student. muahahahaha. ibu comel XD

 dah siap daftar bagai, geraklah daku ke blok. simpan barang apa yang patut. barang aku lahaiii banyaknyaaa. boleh meninggal kot banyak dia macam tu. berkotak kotak bak hangg. eh. so dah susun apa yang patut mulalah aku terpacak bawah matahari terik nyanyi lagu negaraku. eh. ok tak lah.

duk bawah pokok rambutan makan nasi ambang. itulah rukun tetangga family aku kalau ke mana mana. masak banyak banyak then berkelah. heaven weyh. serious.

dah siap bagai semua, parent balik and aku BEBASSSS ! hehe guraulah. maksud aku bermulalah tanggungjawab aku sebagai seorang pelajar degree jurusan pengurusan perniagaan (pemasaran). time nak berpisah ngan family time tu aku sedikit sebak, sebab aku tau time tu dah start the next level of life which officially aku dah jadi uni student yang aku tau responsibility aku dah makin berat. semua benda dah jadi serious. no more act like school kid eventhough dalaman aku still like budak hingusan siot. muahaha.

aku tak tau nak terangkan macam mana but the day korang daftar uni for the very first day, jejak kaki ke tempat baru , masuk pintu gerbang uni, semua tu adalah sesuuatu yang sangat tak boleh digambarkan, insyaallah. lainlah kalau korang tak hargai peluang ni, korang adalah orang yang rugi.
aku harap aku dapat habiskan zaman aku belajar yang terakhir ni, lepas ni mungkin terus bekerja, dengan sangat gilang gemilang and aku tak nak abaikan segala peluang yang ada. sikit pun aku tak nak tinggal.

orang kata life uni paling best kan? ok we'll see :)
 
aku doa yang baca ni, yang belum jejak lagi kaki ke universiti, aku doa korang akan dapat tunaikan hasrat parent korang and ingat jadi budak uni banyak best and banyak gak tak best. depend kat korang camna korang rule hidup. kat sini semua sendiri tau. solat ke tak, makan ke tak, jalan ke tak, semua sendiri. semua decide sendiri. tak ada siapa yang nak marah atau pun tak.

but seriously, this moment akan remain in my head till the end and korang patut bersyukur sebab aku sudi share moment ni ngan korang. muahahahahaha eh eh -.-'




 muka aku tak boleh serabut lagi time ni. 
bye peace :D

1 comment:

,