Friday, February 18, 2011

for those who are wondering 
this is what happen when boredom strike. 
just in case you wonder. heh :/

tak tahulah ni kali ke berapa punya post dalam sehari. biasalah penganggur tiada kelulusan.

anyway, saya telah ditag dan ditag oleh blogger kegemaran saya iaitu LINA BINTI ABDUL JALIL saja aku nak fame kau. ahaha dan saya merasakan diri saya bertuah ye tuan tuan. haih kembang den sekojap. so here we go!

apa benda paling penting dalam hidup korang?
well, setelah difikir fikir kan aku tahu mesti ramai yang akan jawab PHONE dorang but for me will not be the one. alahai phone pun cikai! bagi aku benda paling penting adalah my katil because without it i will not get good sleep and enough sleep thus will affect my mood for the whole day. you guys won't happy if thats happen. 

Benda yang terakhir korang beli menggunakan duit sendiri?
duit sendiri? duit sendiri? kalau duit mak bapak counted tak? ok nop. hmm, what if im working with my dad and i got certain amount in a month, is that counted as my money even it is from my dad? well, if it is accepted well i bought contact lenses which will be expired soon and i just wear it for two times. yeah i know! pfft , a baggy shirt, bling bling turqouise ring, and a skinny belt in brown colour. yeah i love shopping. :)

Di mana tempat korang nak langsungkan perkahwinan dan apakah temanya?
owh saya jenis orang yang sangat bersederhana. saya mahu berkahwin di taman which everyone can come and enjoy themself with eating on the grass and the theme will be picnic as a symbolic that my life after the married will be as peace as im having my good time during picnic. 

Adakah anda sedang bercinta sekarang?
 nop. easy and simple. maybe not the time yet. saya rela tak berkahwin selagi saya tidak mencapai apa yang saya inginkan terlebih dahulu. 

Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
kekasih bukan suami kan? ok if that so will love him as long as he love himself first then he love me as he love himself. kalau suami tu haih sampai mati lah. takkan sebulan dua je kot. hmm,

Dimana korang selalu berjumpa kekasih korang?
soalan yang tidak masuk diakal. -..-

Novel / majalah / buku yang terakhir korang beli?
 NOVEL - change of heart by jodi picoult
 MAGAZINE - CLEO February edition
 BUKU - rujukan komsas untuk adik saya. so shweet :)

Apakah nama penuh korang?
owh tidak perlu berahsia. nama saya 
 SHAIKA NUR NADWAH BINTI SHARIFUDDIN BIN HAJI DARMAN BIN HAJI ANTONG. 
setakat itu sahaja saya dapat jejak. atuk saya lupa nama monyang nya. haih 

Antara mak dan ayah korang mana lebih mesra?
AYAH SAYAAAAAA! *dengan riangnya saya menjawab XD

Namakan orang yang korang betul betul nak jumpa dalam hidup korang.
 hmm, nak fikir sekejap. hmm, hmm,  hmm, 
------------------------sejam kemudian------------------------------
tak ada. HAHA  -.- 

Adakah korang basuh baju sendiri?
well duh of course i do! siapa lagi nak basuh kalau bukan aku. semua orang dalam rumah ni aku basuhkan. siap spender pun aku jemurkan. hmm, betapa mulianya aku ni. HAHA well dengan bantuan mesin basuh. sekian terima kasih. 

Dimanakah tempat yang korang betul betul nak pergi?
i really wanna go to somewhere peaceful and calm. i never found one since.

Pilih salah satu. peluk atau cium?
i don't wanna choose both. shake hand perhaps?  

Beritahu tiga benda rambang orang yang tag korang. 
her name is LINA BINTI ABDUL JALIL. she is superbly creative in writing. she was blessed with the ability of expressing which not everyone have.  

lima benda yang korang sayang sangat dalam hidup korang.
1. bantal peluk yang sangat puffy. yeah ok! i admit ok. i love to sleep. duh
2. my computer and the internet cause without it i will die with boredom.
3. my shawl. i got many and i love them so much !! 
4. my camera Benq c740i. even though its not as cool as DSLR but still !! without it you guys can't see my cute face ok. haha vain sekejap
5. my diary! all of the sweet memory and all of the lesson i learned were in there. if i lost it just the same as i lost my future. my past determine what am i for the future. so yeah. 

lima lagu yang korang suka and selalu dengar. 
i love cute song with peaceful melody and calming with a meaning. mind that WITH a meaning. 

 1. Far Far by Yael Naim
2. Gravity by Sara Bareilles
3. Don't give up by Auburn
4. Go to the river by Yael Naim 
5. Price tag by Jessie J

 anyway, you guys should listen to Do It Like A Dude by Jessie J. even there is lots of obscene language its worth it. kalau marah kat boyfriend bagi jer lagu ni. ok tak baik betul aku ajar benda tak elok. 
 
Bila tarikh lahir korang dan dimana korang sambut tahun lepas?
 i was born on 14th March and last year i celebrated it in my bedroom because there is no one in my family remember it. its ok. im used to it. sedih kan? :)

SO IM done! AT LAST... hey lina,. dah dah. well about the tag person i don't feel like i want to do that because everyone i want to know kau dah tag sekali. so yeah 

thanks for reading it and yeah i love posting something long :)

No comments:

Post a Comment

,