Monday, July 5, 2010

mungkin kau LUPA tika itu. ini aku ulangkan.

aku : weyh nanti aku nak kau punya botol boleh? aku nak rendam lens laa. desperate ni.

(sambil menerangkan kondisi aku)

kau : ha,ok.

diam seketika. menanti guru datang.

setelah 10 minit kelas bermula.

aku: weyh,mintak botol. tolong...
kau: (pandangan sinis) kau nak botol ke nak air? cakap la betul-betul. NAH LA!

sayup-sayup aku dengar kau katakan
"aku hempuk kang".
mengertilah aku tak pekak lagi sahabat.

kau serahkan botol itu pada dia dan dia serahkan padaku sambil berkata.

dia: kalau nak air ambil jer lah air.

aku pelik. aku musykil. apa tadi aku berbicara bahasa cina kah? bahasa iban kah? atau kau tidak mendengar?

tanpa mahu melarik aku terima habuan mu itu dan diam

................................................................

aku sakit hati
aku bengang

apa kejadah kau?

akhir kata aku ambil botol itu dan ku campak ke tong sampah.

sahabat,salah kata mu yang mengatakan aku,aku dan aku.
bukan! tidak sama sekali.
aku hanya pelik kenapa kelakuan mu persis ombak di laut.
bergelora tidak menentu.
bukan hanya dikata aku
malah yang lain juga
hairan cukup hairan.
selami hatimu renungkan mindamu.
jika kau masih tidak mengerti atau berpura tidak mengerti
percayalah kalimah kau,kau dan kau itu merujuk pada KAU!


dan pada si dia. kenapa mahu bersuara jika tidak tahu hujung pangkal?


setakat botol rm0.80 itu tiada makna bagi aku. :/

No comments:

Post a Comment

,